Věnujete se bytovým doplňkům z období 60. – 80. let. Dostává u nás tento interiérový design novou příležitost a přestává být přehlížen?
Design nábytku a doplňků z 60. - 80. let novou příležitost určitě dostává a přestává být vnímán jako připomínka minulého režimu. Mladší generace už není tolik zatížena minulostí jako naši rodiče, kteří neměli při nákupu nábytku a doplňků moc na výběr.
 
V rámci své práce se jistě podíváte do mnoha zajímavých bytů. Narazili jste už i na prostory vybavené výhradně nábytkem z tohoto období?
Popravdě se málokdy dostaneme do bytů, kde bychom našli něco pro náš obchod, protože na to jednoduše není čas. Párkrát jsem se dostali do bytů, které byly vybaveny výhradně barveným sektorovým nábytkem od firmy Interiér Praha.
 
Jak podle vás vypadá typický současný český byt? A jak vypadá váš vlastní? 
Myslím, že lidé věnují málo pozornosti tomu, v jakém prostředí žijí, takže současný český byt bude asi nudný. Je několik velkých obchodů s nábytkem, kde nakupuje většina. Pak jsou lidé, kteří řeší prostor a to, jak se v něm cítí, a ti nakupují jinde. Můj byt je zařízen nábytkem z našeho obchodu, něco jsme sehnali na blešácích jak v Čechách, tak po Evropě a knihovnu jsme si vyrobili sami. Zajímavá je také spolupráce s truhláři a kováři, kdy si nábytek můžete v podstatě vymyslet na míru.
 
Je ve vaší sbírce nějaký kousek, kterého se za žádnou cenu nechcete vzdát? Kdo je jeho autorem?   
Tuto otázku jsme dostali již několikrát a pokaždé se námi jmenovaný předmět nakonec prodal. Co jsme si oba s Jirkou nechali a neprodali to, je židle Castelli. Měli jsme 10 kusů a zůstaly nám už jen 2 kusy, které máme teď každý doma.
 
Máte naopak nějaký vysněný kus nábytku, který se vám dosud nepodařilo získat? 
Těch vysněných kusů je spousta. Jedná se o československý nábytek, ale také zahraniční. Například křesla a židle z Ještědu, křesla z Thermalu nebo nábytek ze zbouraného hotelu Praha. Z toho zahraničního bychom rádi měli nábytek od Jeana Prouvého nebo třeba od Dietera Ramse.
 
Jak vidíte Nanovo třeba za dalších deset let? 
Máme v hlavách spousty plánů, které bychom chtěli zvládnout. Například obchod(y) po Praze. Zábavné by bylo zařídit nějakou kavárnu. Chtěli bychom udělat i výstavu.
 
(Adam Karásek, spolumajitel Nanovo)

Více...





Briefcase je vlastně takovou databází kvalitních českých fontů od špičkových grafiků. Slavíte s nimi úspěchy i v zahraničí?
Rozhodně! Nejčerstvější je úspěch písma BC Mikser od designéra Filipa Krause, který je mimo jiné i autorem písma Smalt na nových tabulích s názvy pražských ulic. Písmo BC Mikser jsme vydali nedávno a už stihlo vyhrát soutěž Communication Arts Magazine 2016 a získat místo v jejich typografické ročence.
 
Kdo jsou klienti vašeho studia a proč si písmo od vás vybrali? Oslovují vás i malé firmy?
My jim říkáme spíše pacienti. Malé firmy, velké firmy, ženy, děti... prostě všichni. Poměr českých a zahraničních pacientů je velmi vyrovnaný.
 
Navrhují typografové písma přímo na míru pro konkrétního „pacienta“, anebo se snaží vytvářet písma univerzální, pro různá použití?
Obecně se dá říct, že portfolio Briefcase Type Foundry tvoří pouze písma na míru, která byla vytvořena pro konkrétní účel či událost.
 
Kdo u nás dnes navrhuje nová písma? Jsou to stále ta slavná jména, anebo už nastoupila nová generace typografů? Vznikají nové fonty i ve vašem studiu?
My v Briefcase jsme tak trochu jako hudební skupina Milli Vanilli. Neděláme vůbec nic, ale všichni si myslí, že děláme všechno. Naštěstí kolem nás dnes vzniká hodně nových písmolijen. Superior Type, Heavyweight, Signature Type... a brzy přibudou další. Nastupující generace českých typografů je tedy hodně výrazná.
 
Myslíte si, že dobrý font může být i zadarmo?
Zadarmo ani kuře nehrabe.
 
Jak vám vyhovuje poloha studia v centru Starého Města? Máte v okolí nějaká oblíbená místa?
Je to tu skvělé! UMPRUM, Knihkupectví Fišer, restaurační zařízení U Parlamentu a dvě Žabky. Taky je v okolí spousta krásných obchodů s ruskými kožešinami a broušeným sklem. ;)
 
(Petra Dočekalová, Briefcase Type Foundry)

Více...















































Spud. je netradiční průvodce po Praze, který upozorňuje na zajímavá místa a podniky, jež rozhodně stojí za návštěvu. S Polaroidem v ruce mapujeme čtyři různé oblasti, a to jídlo a pití, obchody, pracovní prostory místních kreativců a architekturu. Spud. se soustředí na neokoukaná místa s neopakovatelnou atmosférou, na kavárny s tou nejlepší kávou, obchůdky s tím nejnápaditějším zbožím, dílny či ateliéry těch nejšikovnějších designérů a architektonické zajímavosti s tím největším kouzlem. Spud. je také hlavně o lidech, kteří za vybranými lokálními projekty stojí. Bez jejich invence a odvahy splnit si svůj sen by byla Praha o mnoho chudší. Všem proto patří naše velké díky!
 
Tereza a Michal
info@spud.cz / 728 764 380



 
Cena: 330 Kč

Poštovné: 70 Kč

jméno a příjmení
e-mail
telefon
adresa dodání
počet kusů českých
počet kusů anglických
poznámka




 
Boho Vintage Concept Store, Francouzská 76, Praha 10
BOTAS 66, Křížkovského 18, Praha 3
BOTAS 66, Skořepka 4, Praha 1
Cihelna Concept Store, Cihelná 2b, Praha 1
EMA espresso bar, Na Florenci 3, Praha 1
Funbikes, Bořivojova 108, Praha 3
I Need Coffee!, Na Moráni 7, Praha 2
K-A-V-K-A, Krocínova 5, Praha 1
Knihkupectví Bendox, Osadní 34, Praha 7
Lazy Eye Showroom, Ibsenova 3, Praha 2
Nanovo, Týnská ulička 8, Praha 1
Polagraph, Husinecká 14, Praha 3
Pragtique, Pasáž Platýz, Národní 37, Praha 1
Super Tramp Coffee, Opatovická 18, Praha 1
Triko kafe & koloniál, U Nikolajky 12, Praha 5
VNITROBLOCK, Tusarova 31, Praha 7
Pokojík, Smetanova 45, Brno
Slowatch, Laurinská 19, Bratislava
SUPERSENSE, Praterstraße 70, Vídeň