Vystudovali jste oděvní návrhářství, nebo jste se krejčovské řemeslo naučili sami?
Tady je nutno říct, že ani já, ani Petr, nejsme krejčí. Naše vzdělání je převážně ekonomické a humanitní. Řekněme, že na řemeslnou část naší práce máme lidi, kteří jsou k tomu povolaní. Dáváme práci našemu panu krejčímu, který má ještě klasickou vídeňskou školu a kromě toho máme samozřejmě celou strojní výrobu na produkci tzv. měřenek. Sami ale působíme jako poradci a konzultanti. Na to ale člověk nemusí mít školy. Stačí trocha praxe a nadšení.

Jak jste získali vaše první zákazníky? Neměli jste obavy, že u nás si muži na osobitou módu příliš nepotrpí a celá léta si v práci vystačí se střídáním pár košil a obleků?
Prvními zákazníky byli lidé z okruhu našich známých, to je jasné. Ale už na první session přišlo pár lidí přes FB. To byl společně s osobním prodejem taky hlavní kanál pro získávání klientů. Dodnes FB replicas de relojes de lujo españa i osobní prodej hodně používáme, ale přidaly se také reference a doporučení. No a jestli jsme se báli? Nebáli. Jednak to pro nás byl zpočátku především tak trochu melouch. Hlavně jsme ale už tehdy cítili, že český chlap na tom není až tak zle, co se módy týče, a že tenhle segment je prostě na vzestupu. A to se zatím, jak se zdá, jen zlepšuje.

Jak dlouho běžně trvá, než si nový zákazník od prvního setkání s vámi vyzvedne hotový oblek? Snažíte se vaše klienty poznat blíže, abyste mohli jejich osobnost odrazit v jednotlivých detailech obleku?
Doba dodání bylo to, co nás od jistého objemu klientů začalo docela pálit, proto jsme na tom hodně zamakali a teď je standardní doba dodání obleku okolo měsíce od prvního setkání. Klienty se samozřejmě snažíme poznat zblízka. To je jedna z důležitých věcí, která náš servis odlišuje od konfekce. Když k nám chlap přijde, sedneme si, dáme si kafe a povídáme o oblecích, koukáme při tom na látky a nakonec nám z toho vyjde, co přesně daný klient potřebuje a chce. Jde o to, že člověk dává peníze za něco, co ještě ani nevzniklo, takže je zásadní vytvořit komfortní vztah založený na důvěře. No a kromě toho nás samozřejmě baví sdílet naše nadšení, takže mluvit o tématu pánské módy zvládneme hodně dlouho.

Váš sortiment jste rozšířili i o dámské košile a saka. Máte už nějaké věrné zákaznice? Jaké další novinky chystáte?
Dámské košile a saka sice umíme, ale narovinu říkáme, že to v současné době není náš „core produkt“. Orientujeme se hlavně na pány (tedy obchodně). Potíž je taky trochu v tom, že třeba obleky a saka na dámy umíme šít jenom ručně – mají totiž o něco komplikovanější křivky – a to je zásadně dražší. Oblek od 25.000 Kč není zrovna lidovka. Nicméně řady našich spokojených zákaznic taky utěšeně rostou. A upřímně – dáma v krásně padnoucím bespoke saku je prostě krásná. No a novinek chystáme rovnou celou řadu. Je to ale v tuto chvíli trochu tajemství, takže to zatím necháme v rovině překvapení.

Odkud odebíráte látky a jak jste vaše dodavatele objevili?
Látky bereme v drtivé většině z Itálie. Seženete u nás ale i ikonický Scabal, jednoho z nejproslulejších výrobců látek na světě původem z Belgie. Část látek máme dostupnou skladem a část kupujeme ad hoc po metru pro konkrétní klienty. Sehnat kvalitní dodavatele je věc kontaktů. Ty pak samozřejmě generují další a další kontakty. Důležité je projít si fází, z níž vyplyne skupina těch nejspolehlivějších dodavatelů. Spolehlivost (samozřejmě společně s kvalitou látky) je to nejdůležitější. Taky jsme zažili krušné chvíle, když nám jeden dodavatel zmizel v situaci, kdy jsme měli u něj objednané látky pro nezanedbatelný počet klientů.

Chodíte ještě vůbec nakupovat konfekci, anebo jste na ní úplně zanevřeli?
Upřímně řečeno konfekci navštěvujeme dost minimálně. V současnosti pracujeme na tom, abychom nabídli kompletní sortiment pro stylového chlapa. A bylo by přinejmenším podezřelé, pokud bychom hájili barvy cizich značek. ;)

(Kryštof Kodl, spolumajitel Friendly Suits)

Více...





Briefcase je vlastně takovou databází kvalitních českých fontů od špičkových grafiků. Slavíte s nimi úspěchy i v zahraničí?
Rozhodně! Nejčerstvější je úspěch písma BC Mikser od designéra Filipa Krause, který je mimo jiné i autorem písma Smalt na nových tabulích s názvy pražských ulic. Písmo BC Mikser jsme vydali nedávno a už stihlo vyhrát soutěž Communication Arts Magazine 2016 a získat místo v jejich typografické ročence.
 
Kdo jsou klienti vašeho studia a proč si písmo od vás vybrali? Oslovují vás i malé firmy?
My jim říkáme spíše pacienti. Malé firmy, velké firmy, ženy, děti... prostě všichni. Poměr českých a zahraničních pacientů je velmi vyrovnaný.
 
Navrhují typografové písma přímo na míru pro konkrétního „pacienta“, anebo se snaží vytvářet písma univerzální, pro různá použití?
Obecně se dá říct, že portfolio Briefcase Type Foundry tvoří pouze písma na míru, která byla vytvořena pro konkrétní účel či událost.
 
Kdo u nás dnes navrhuje nová písma? Jsou to stále ta slavná jména, anebo už nastoupila nová generace typografů? Vznikají nové fonty i ve vašem studiu?
My v Briefcase jsme tak trochu jako hudební skupina Milli Vanilli. Neděláme vůbec nic, ale všichni si myslí, že děláme všechno. Naštěstí kolem nás dnes vzniká hodně nových písmolijen. Superior Type, Heavyweight, Signature Type... a brzy přibudou další. Nastupující generace českých typografů je tedy hodně výrazná.
 
Myslíte si, že dobrý font může být i zadarmo?
Zadarmo ani kuře nehrabe.
 
Jak vám vyhovuje poloha studia v centru Starého Města? Máte v okolí nějaká oblíbená místa?
Je to tu skvělé! UMPRUM, Knihkupectví Fišer, restaurační zařízení U Parlamentu a dvě Žabky. Taky je v okolí spousta krásných obchodů s ruskými kožešinami a broušeným sklem. ;)
 
(Petra Dočekalová, Briefcase Type Foundry)

Více...















































Spud. je netradiční průvodce po Praze, který upozorňuje na zajímavá místa a podniky, jež rozhodně stojí za návštěvu. S Polaroidem v ruce mapujeme čtyři různé oblasti, a to jídlo a pití, obchody, pracovní prostory místních kreativců a architekturu. Spud. se soustředí na neokoukaná místa s neopakovatelnou atmosférou, na kavárny s tou nejlepší kávou, obchůdky s tím nejnápaditějším zbožím, dílny či ateliéry těch nejšikovnějších designérů a architektonické zajímavosti s tím největším kouzlem. Spud. je také hlavně o lidech, kteří za vybranými lokálními projekty stojí. Bez jejich invence a odvahy splnit si svůj sen by byla Praha o mnoho chudší. Všem proto patří naše velké díky!
 
Tereza a Michal
info@spud.cz / 728 764 380



 
Cena: 330 Kč

Poštovné: 70 Kč

jméno a příjmení
e-mail
telefon
adresa dodání
počet kusů českých
počet kusů anglických
poznámka




 
Boho Vintage Concept Store, Francouzská 76, Praha 10
BOTAS 66, Křížkovského 18, Praha 3
BOTAS 66, Skořepka 4, Praha 1
Cihelna Concept Store, Cihelná 2b, Praha 1
EMA espresso bar, Na Florenci 3, Praha 1
Funbikes, Bořivojova 108, Praha 3
I Need Coffee!, Na Moráni 7, Praha 2
K-A-V-K-A, Krocínova 5, Praha 1
Knihkupectví Bendox, Osadní 34, Praha 7
Lazy Eye Showroom, Ibsenova 3, Praha 2
Nanovo, Týnská ulička 8, Praha 1
Polagraph, Husinecká 14, Praha 3
Pragtique, Pasáž Platýz, Národní 37, Praha 1
Super Tramp Coffee, Opatovická 18, Praha 1
Triko kafe & koloniál, U Nikolajky 12, Praha 5
VNITROBLOCK, Tusarova 31, Praha 7
Pokojík, Smetanova 45, Brno
Slowatch, Laurinská 19, Bratislava
SUPERSENSE, Praterstraße 70, Vídeň