Proč jste se rozhodli otevřít obchod zaměřený na současnou pánskou módu? Máte v Praze konkurenci?
Cílem bylo vytvořit obchod, který bude svou nabídkou alternativou pro všechny, kteří nechtějí nakupovat v řetězcích a zároveň hledají určitou výjimečnost a odlišnost. A myslím, že se nám to celkem daří. Praha je poměrně malý trh, ale asi bych neřekl, že bychom měli přímou konkurenci. Je několik obchodů, které se věnují čistě pánské módě, ale stylem a segmentem zboží se rozcházíme.

Kdo je vaším typickým zákazníkem? Nakupují u vás místní, anebo spíše cizinci?
Asi se nedá říct, že bychom měli nějaký konkrétní typ zákazníka. Často jsou to lidé pracující v různých kreativních odvětvích, kteří nemají tak přísný dress code. Nakupují u nás ale i manažeři z nadnárodních firem, studenti, důchodci. Zkrátka kdokoliv, komu se líbí náš styl a osobní přístup. Co se týče druhé otázky, z velké části u nás nakupují Češi, ale poměrně velké procento tvoří cizinci žijící v Praze. Turisté k nám zavítají a skutečně něco koupí, pokud o nás dopředu vědí z internetu.

Máte pocit, že se úroveň oblékání u nás někam posouvá? Jsou řeči typu „Čechy jsou módní peklo“ ještě aktuální?
V kontextu Evropy je toto tvrzení bohužel stále pravdivé. Rozhodně nejsem jedním z těch, kteří mají potřebu ostatním vnucovat svůj vkus a přesvědčovat je, že utrácet tisíce za oblečení je normální. Ale měli bychom si uvědomit, že oblečení má kromě funkční role plnit i roli estetickou a že určitý typ oblečení se hodí pouze k určitým účelům. Asi nemá smysl opakovat, že v lyžařské bundě a trekové obuvi se například na koncert vážné hudby opravdu chodit nemá, ale stále se tak děje. Přesto zůstávám optimistický, protože v posledních letech se situace hlavně v Praze pomalu ale jistě zlepšuje. Těžko můžeme očekávat, že se někdy dostaneme na úroveň Paříže nebo Londýna, kde je kvalitní a pěkné oblečení standardem a ne něčím nadbytečným. Pozitivní ale je, i čeští muži začínají o tom, co nosí na sobě, přemýšlet.

Kam se podle vás budou trendy v pánské módě vyvíjet v dalších letech?
To je hodně záludná otázka. Upřímně? Nemám nejmenší tušení. Nechodíme na módní přehlídky, ani nesledujeme nejnovější trendy udávané velkými módními domy. Pohybujeme se ve trochu jiném segmentu, který má vlastní zákonitosti. A cítíme se tak lépe. Nejsme fashion maniaci.

Pokud víme, nabízíte veskrze jenom zahraniční značky. Existuje tu podle vás nějaká česká značka pánského oblečení, která stojí za pozornost?
Existuje. Sistersconspiracy je dobrým příkladem značky, která si zaslouží pozornost už několik let. V poslední době se zajímavě vyvíjí i karlovarská značka Pattern. Ve všech případech se ale jedná spíše o drobné projekty nadšenců, než řekněme o nějaký vážně míněný pokus výrazněji se prosadit na trhu s pánskou módou (jestli u nás něco takového vůbec existuje). Kolekce těchto značek se vyrábí ve velice malých nákladech a z toho potom vyplývá vysoká cena. Pokud bychom chtěli české značky prodávat v obchodě, dostali bychom se na opravdu astronomické částky. Tím zároveň vysvětluji, proč nabízíme jen zahraniční módu.

Jak vypadá váš šatník? Jak byste popsali váš osobní styl?
Jednoduše. Spíš klasika než nějaké výstřelky. Překvapivě v něm není až tolik věcí z vlastního obchodu. Když zboží vybíráte, rozbalujete a poté každý den vidíte v obchodě, nemáte už potřebu jej mít ve vlastním šatníku. Proto vždy lovím nové kousky na cestách po Evropě. A když si je zaplatím, tak si jich potom i víc vážím. Svůj osobní styl nedokážu jasně definovat. Tíhnu k jednodušším věcem z kvalitních materiálů, na jejichž zpracování je vidět, že nebyly vyrobeny během pár minut v nějaké velkovýrobně. Na čem lpím, je kvalitní obuv. Proto v mém botníku vždy najdete alespoň jeden pár rámovek od některého z tradičních výrobců.

(Honza Lichý, spolumajitel The Room by Basmatee)

Více...





Na módní scéně se pohybuješ už osm let. Jak bys popsala vývoj svojí značky? Které momenty byly zásadní?
Celou dobu je to pro mě vlastně jen hra. Něco co miluji, něco co mě nepřestává bavit. Od sportovní barevné streetwear módy jsem se posunula k ženštější a minimalističtější. Stále však založené na sportovních a pohodlných střizích a funkčních materiálech. Za zásadní moment vždy považuji, když se mi podaří navázat vztah s nějakou z lokálních firem, či s nějakým pěkným butikem.

Zakázky sis dokázala získat už během studia oděvního návrhářství. Ze školy jsi pak odešla ještě před ukončením. Vidíš to zpětně jako správný krok?
Vše má své pro a proti. Myslím, že moje učení metodou pokusu a omylu mně dalo hodně zkušeností, sic jsem za sebou nasekala i hodně chyb a podivností :) Nikdo mi nenalinkoval cestu, jak se „ta móda“ má dělat a tak jsem si našla svou vlastní, což považuji za výhodu. Školu jsem si pak ale udělala - dálkově mám za sebou Multimedia a design na zlínské Baťovce.

Dnes máš kolem sebe tým lidí, kteří ti se značkou ODIVI pomáhají. Kdy sis poprvé uvědomila, že potřebuješ posilu? Obklopuješ se v práci jen svými kamarády?
Sama jsem si to dlouho neuvědomovala. Myslela jsem si, že musím zvládnout vše sama. Moudrá rada a delší přesvědčování jednoho kamaráda mě tak přivedly k prvním pomocníkům a stážistům. Dříve pomáhala hlavně rodina a kamarádi, teď mám již „internshipisty“ z ciziny nebo nové posily, které se k nám dostaly skrz naši výzvu přes sociální sítě. Ti za svoji výpomoc dostávají nové zkušenosti, naše kontakty, barter a nakonec mají možnost si vytvořit i nějaký vlastní projekt.

Co bylo hlavní inspirací pro tvoje poslední kolekce? Jak dlouho na jedné kolekci pracuješ? Jaká fáze tě baví nejvíc?
SS14 kolekce DUBIK byla takovou tečkou za jednou větou a začátkem věty další. SS15 a AW15 pak vycházejí z mých cestovatelských vášní, jsou o momentech, kdy mám pocit, že mohu všechno, o extrémních kontrastech, mořích, horách, nadčasovosti, dočasnosti a superhrdinkách. Jedna taková kolekce se mnou žije vždy víc než rok a půl. Od prvních myšlenek a návrhů, přes výrobu vzorků, focení, přehlídku až po konečnou fázi, kdy jde kolekce k zákazníkovi. Nejvíc mě baví moment rozbalování nového čerstvě vytištěného katalogu.

Navrhuješ si modely i sama pro sebe? V jakém oblečení se cítíš nejlépe?
Navrhuji a nakonec tyto modely většinou skončí v našich Essentials kolekcích. Variabilní šaty jsou pro mě jako dělané, jelikož zachrání každou situaci. Nejčastěji mě potkáte v legínách, oversize triku, pánské second hand košili či svetru. Ulítávám na kabátech - dělám si každý rok nějaký barevný ODIVI na míru. Namísto kabelky pak ODIVI batůžek či ledvinku.

Které české a zahraniční módní značky tě v poslední době baví?
Baví mě, co se děje v Čechách okolo Local Icons - propojení mladých návrhářů a tradičních značek a výroby mi dává smysl. Miluji Polanku, baví mě Petra Ptáčková a nejvíc se nasměju s LaFormelou. Šatník bych si vybavila na Slovensku u Drevené Heleny. Nanushka a Dori Tomcsanyi z Maďarska mě fascinují svojí připraveností a světovostí.

Plánuješ se s ODIVI ukázat i za hranicemi? Jaké město je pro tebe hlavním centrem módy? Jak si stojí Praha?
Nejenom s ODIVI, i sama bych za hranice ráda častěji a v tuto chvíli na obou variantách odhodlaně pracuji. Na města se pak dívám komplexněji než jen z toho módního pohledu - baví mě energie, lidé, architektura, jídlo a vše okolo a nakonec to utváří i to, jak vnímám v daném městě módu. Jdu po neobjeveném. Mladí designéři, skryté ateliéry, koncept story či blešáky. Všechna ta města pak pro mě mají něco do sebe, i když každé jinak - neumím si vybrat. Stejně to mám i s Prahou.

(Iva Burkertová, zakladatelka a kreativní ředitelka ODIVI)

Více...















































Spud. je netradiční průvodce po Praze, který upozorňuje na zajímavá místa a podniky, jež rozhodně stojí za návštěvu. S Polaroidem v ruce mapujeme čtyři různé oblasti, a to jídlo a pití, obchody, pracovní prostory místních kreativců a architekturu. Spud. se soustředí na neokoukaná místa s neopakovatelnou atmosférou, na kavárny s tou nejlepší kávou, obchůdky s tím nejnápaditějším zbožím, dílny či ateliéry těch nejšikovnějších designérů a architektonické zajímavosti s tím největším kouzlem. Spud. je také hlavně o lidech, kteří za vybranými lokálními projekty stojí. Bez jejich invence a odvahy splnit si svůj sen by byla Praha o mnoho chudší. Všem proto patří naše velké díky!
 
Tereza a Michal
info@spud.cz / 728 764 380



 
Cena: 330 Kč

Poštovné: 70 Kč

jméno a příjmení
e-mail
telefon
adresa dodání
počet kusů českých
počet kusů anglických
poznámka




 
Boho Vintage Concept Store, Francouzská 76, Praha 10
BOTAS 66, Křížkovského 18, Praha 3
BOTAS 66, Skořepka 4, Praha 1
Cihelna Concept Store, Cihelná 2b, Praha 1
EMA espresso bar, Na Florenci 3, Praha 1
Funbikes, Bořivojova 108, Praha 3
I Need Coffee!, Na Moráni 7, Praha 2
K-A-V-K-A, Krocínova 5, Praha 1
Knihkupectví Bendox, Osadní 34, Praha 7
Lazy Eye Showroom, Ibsenova 3, Praha 2
Nanovo, Týnská ulička 8, Praha 1
Polagraph, Husinecká 14, Praha 3
Pragtique, Pasáž Platýz, Národní 37, Praha 1
Super Tramp Coffee, Opatovická 18, Praha 1
Triko kafe & koloniál, U Nikolajky 12, Praha 5
VNITROBLOCK, Tusarova 31, Praha 7
Pokojík, Smetanova 45, Brno
Slowatch, Laurinská 19, Bratislava
SUPERSENSE, Praterstraße 70, Vídeň